سری جدید قوانین ممنوعیت سفر به امریکا

us-travel-ban

در تاریخ 24 سپتامبر 2017، رئیس جمهور امریکا ، دونالد ترامپ، سری جدید محدودیت های ویزا و سفر را برای ورود عده مشخصی از خارجیان به ایالات متحده امریکا صادر کرد. این محدودیت های جدید جایگزین قانون ” ممنوعیت سفر” می گردد که پیش از این در تاریخ 6 مارچ 2017 توسط رئیس جمهور ترامپ صادر گردیده بود و همزمان با ابلاغ محدودیت های جدید از میان برداشته شد.

محدودیت های جدید، اتباع کشورهای ایران، سوریه، یمن، کره شمالی، ونزوئلا، چاد، لیبی، و سومالی را مورد هدف قرار می دهد. این محدودیت ها برای برخی اتباع بلافاصله آغاز می شود اما برای برخی دیگر از روز 18 اکتبر 2017 آغاز خواهد شد.

ویزاهایی که پیش از 18 اکتبر صادر می شوند همچنان قابل قبول بوده و لغو نخواهند شد. در حالیکه پس از 18 اکتبر ، هیچگونه ویزای جدیدی برای ایرانی ها صادر نخواهد گردید و هیچ ایرانی نخواهد توانست وارد امریکا شود به جز دارندگان گرین کارت، و افرادی که ویزای دانشجویی F ، M ، و یا J داشته باشند.

علیرغم ممنوعیت کلی در نظر گرفته شده برای ایرانیان ، استثنائاتی در خصوص این قوانین جدید وجود دارد. بدین معنا که امکان رسیدگی به پرونده های ایرانی بصورت مورد به مورد وجود خواهد داشت ؛ از این رو هر فرد مهاجر ، سرمایه گذار، یا مسافر که شرایط او تحت تاثیر قوانین جدید قرارگرفته است، می بایست جهت بررسی گزینه های ممکن با وکیل مهاجرتی ماهر و مجرب مشورت نماید.