قانون نهایی تغیرات 5-EB

eb5-changes-2019

پس از گذشت دو سال و نیم از گمانه زنی ها، اداره برنامه و بودجه امریکا (OMB) چند روز پیش قوانین پیشنهادی خود را در خصوص به روز رسانی مقررات RIN-1615AC07 برای انتشار ارسال نمود. برای تمام افراد فعال در این صنعت روند طولانی انتشار تغییرات EB-5 مورد سوال واقع شده بود اما اکنون زمان انتظار به سر رسیده و سازمان تصمیم گیرنده (DHS)، قانون نهایی تغییرات EB-5 را اعلام کرد. این تغییرات در تاریخ 24 جولای 2019 به صورت رسمی منتشر شد. برای دسترسی به تغییرات مذکور می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید :

https://s3.amazonaws.com/public-inspection.federalregister.gov/2019-15000.pdf

مهمترین موارد این تغییرات که لازم است سرمایه گذاران و مراکز منطقه ای از آن آگاه باشند به شرح ذیل می باشد:

  • تغییرات جدید از تاریخ 21 نوامبر 2019 اعمال خواهند شد.
  • در صورتیکه سرمایه گذار بتواند پرونده مهاجرتی خود را پیش از تاریخ 21 نوامبر 2019 بصورت موفقیت آمیز تشکیل دهد ، امکان سرمایه گذاری با حداقل مبلغ فعلی ( 500 هزار دلار) وجود دارد.
  • حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای مناطق با میزان بیکاری بالا ( TEA )، به مبلغ نهصد هزار دلار و برای مناطق خارج از محدوده TEA به مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار دلار افزایش خواهد یافت.
  • تعیین محدوده مناطق TEA دیگر بر عهده ایالت ها نخواهد بود بلکه اداره مهاجرت امریکا و دولت فدرال از این پس اختیار تعیین محدوده های TEA را خواهد داشت.
  • مناطق TEA بسیار محدود تر از قبل خواهد بود که این امر بر تعدادی از مراکز منطقه ای تاثیر گذار می باشد.
  • اداره مهاجرت امریکا هر 5 سال که اولین بار در تاریخ 2 اکتبر 2024 خواهد بود تصمیم می گیرد که آیا لازم است مبلغ سرمایه گذاری افزایش یابد یا خیر.

افرادی که برای سرمایه گذاری EB-5 مصمم هستند می بایست هرچه سریعتر اقدام نمایند. برخی از مراکز منطقه ای ممکن است با فاکتور های در نظر گرفته شده در قوانین جدید سازگار نبوده و احتمال دارد برای تطابق با قوانین جدید با مسایلی مواجه شوند.

قابل توجه: برنامه EB-5 فعلی در تاریخ 30 سپتامبر 2019 منقضی میشود. از آنجا که کنگره و سازمان ها و آژانس های تصمیم گیرنده بصورت متمرکز در حال کارکردن و بررسی همه جوانب و تبصره های این قانون هستند، این تاربخ ممکن است به تعویق بیفتد. در این صورت امکان دارد قانونی که امروز منتشر شده است هرگز عملی نشود. تنها کنگره قادر است کلیه اصلاحات لازم برای بروز سانی EB-5 را تصویب کند. تغییرات اعلام شده موارد زیر را که انتظار می رفت مورد بررسی قرار گرفته باشد در بر نمی گیرد:

  • سوء استفاده و موارد امنیت ملی کشور
  • مناطقی که دچار سوانح و حوادث طبیعی شده اند
  • مناطق شهری در حال گسترش

تا به امروز تاریخ اعمال قوانین جدید و تغییراتی که پیش تر ذکر شد 21 نوامبر 2019 می باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه با LAWMAKS تماس بگیرید و بروزترین اطلاعات را از طریق وب سایت ما دریافت کنید.