ویزای E-2 آمریکا

با ویزای E2 کسب و کارخود را در ایالات متحده امریکا راه اندازی کنید یا در یک تجارت آمریکائی سرمایه گذاری کنید.

کدام ویزای سرمایه گذاری آمریکا برای شما مناسب تر می باشد؟

فهرست مطالب:

ویزای E-2 آمریکا چیست؟

ویزای E-2 یک ویزای غیرمهاجرتی برای افراد سرمایه گذار خارجی است که مقداری سرمایه مالی را برای یک کسب و کار در ایالات متحده سرمایه گذاری می کنند.

مبلغ سرمایه گذاری برای این نوع ویزا باید “قابل توجه” باشد. ( بنا بر نوع کسب و کار مورد نظر) . سرمایه گذار نیز باید شهروند و تبعه کشوری باشد که دارای معاهده بازرگانی با ایالات متحده است. (Treaty Countries)

↑ برو بالا

آیا من واجد شرایط دریافت ویزای E-2 هستم؟ (ارزیابی)

↑ برو بالا

شرایط سرمایه‌گذاری E2

  1. دارای تابعیت یا ملیت کشوری که در قرارداد تجاری با ایالات متحده قرار دارد؛
  2. متقاضی می‌بایست سرمایه گذاری کرده و یا در حین سرمایه گذاری باشد؛ و مدارک کافی دال بر اینکه مبلغ قابل توجهی را در یک واحد تجاری واجد شرایط در ایالات متحده سرمایه گذاری نموده است را ارائه دهد.
  3. درخواست ورود به ایالات متحده منحصرا به منظور بنیان گذاری، توسعه و مدیریت واحد تجاری در ایالات متحده می باشد و متقاضی می بایست مالکیت 50٪ یا بیشتر واحد تجاری را داشته باشد.

میزان قابل قبول درصد مالکیت و مبلغ سرمایه گذاری بنا بر متغیر های مالیاتی، دستمزد و سایر هزینه ها توسط کنسولگری ایالات متحده مورد بررسی قرار می گیرد. این فرآیند می بایست پیش از درخواست ویزای E-2 توسط متخصص مربوطه به دقت ارزیابی گردد.

↑ برو بالا

مزایای ویزای E-2

  1. با حداقل مبلغ 50،000 دلار نیز می توان اقدام به دریافت این ویزا نمود، که البته به ماهیت واحد تجاری بستگی دارد؛
  2. دارای قابلیت تمدید چندباره ویزا (بدون محدودیت در تعداد دفعات ) تقریبا هر دو سال یکبار برای فرد سرمایه گذار، همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال، تا زمانی که سرمایه گذار همچنان به “توسعه و مدیریت ” واحد تجاری مورد نظر در ایالات متحده آمریکا ادامه دهد.
  3. پروسه ویزای E2 نسبتا سریع انجام می شود. میانگین رسیدگی به پرونده های E-2، 4 تا 6 ماه است ؛
  4. کنترل کامل سرمایه و واحد تجاری بر عهده شخص سرمایه گذار است؛
  5. همسر فرد سرمایه گذار مجاز است در این واحد سرمایه گذاری یا هر فعالیت دیگری اشتغال داشته باشد. این درحالی ست که شخص سرمایه گذار موظف به مدیریت و نظارت بر واحد تجاری مورد نظر می باشد.
  6. به سرمایه گذار، همسر، و فرزندان او، شماره کارت ملی (Social Security) ایالات متحده تعلق می گیرد ( بنا بر قوانین و مقررات ایالت مربوطه) . ایشان می توانند به کار و/یا تحصیل بپردازند و از سایر مزایای زندگی در ایالات متحده بهره ببرند.

↑ برو بالا

ویژگی های ویزای E-2

  1. به خودی خود به اخذ گرین کارت منجر نمی شود، اما یک ویزای طولانی مدت می باشد که با رعایت شرایط ویزا به صورت مکرر قابل تمدید است.
  2. در صورت دریافت ویزای یکبار ورود (نه ویزای چند بار ورود) ، سرمایه گذار و سایر افراد تحت پوشش ویزا باید جهت بازگشت به ایالات متحده ، مهر تایید را دریافت نمایند.
  3. این نوع ویزا به کسانی که بصورت مکرر قصد خروج از ایالت متحده را دارند توصیه نمی شود. این ویزا برای سرمایه گذارانی است که میخواهند بیشتر زمان خود را برای نظارت بر کسب و کار و سرمایه گذاری E-2 در داخل خاک ایالات متحده صرف نمایند؛

↑ بازگشت به فهرست

مراحل اقدام برای ویزای E-2

  • مشورت و استخدام یک وکیل با تخصص و تجربه در زمینه E-2
  • انتخاب ایالت برای سرمایه گذاری و سکونت
  • انتخاب واحد تجاری درحال فعالیت ، یا راه اندازی واحد تجاری جدید
  • ثبت شرکت ( با فعالیت محدود و مشخص) در ایالت مورد نظر
  • تهیه طرح توجیهی پنج ساله ( Business Plan) برای سرمایه گذاری مطابق با معیارهای مهاجرت به امریکا
  • مشخص نمودن منشاء سرمایه گذاری، و تجزیه و تحلیل قانونی بودن آن (اساسی ترین رکن پروسه سرمایه گذاری در امریکا)
  • تهیه تمامی اسناد ، مدارک و فرم های مورد نیاز جهت ارائه به اداره مهاجرت و کنسولگری ها؛

پس از دریافت و بررسی تقاضانامه توسط کنسولگری ایالات متحده، در صورت عدم حضور سرمایه گذار در خاک امریکا، وقت مصاحبه تعیین می گردد. چنانچه فرد سرمایه گذار با ویزاهای غیرمهاجرتی معتبر دیگری در ایالات متحده حضور داشته باشد، پرونده به اداره مهاجرت ارجاع داده خواهد شد.

یکی از مزایای تشکیل پرونده در داخل ایالات متحده این است که اداره مهاجرت گزینه تسریع در بررسی پرونده ( کاهش پروسه بررسی به 15 روز به شرط رعایت دستورالعمل ها ) را به سرمایه گذار می دهد.

بسیار مهم است که مشاوره با وکیل مهاجرتی با تجربه ای صورت گیرد ،چراکه در هر مرحله موارد زیادی می بایست به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد تا شانس موفقیت متقاضی ویزای E-2 را به حداکثر برساند.

وکیل مهاجرت می تواند طبق قوانین دولت فدرال ، مسئله مهاجرتی شما را از هر ایالتی در آمریکا پیگیری نماید. لازم به ذکر است جهت خرید، فروش، و توسعه واحد های تجاری می بایست از مشورت با وکیل متخصص در قرارداد های تجاری و مجاز به فعالیت در ایالت مورد نظر نیز بهره مند شوید.

↑ برو بالا

آخرین پرونده های تاييد شده موكلین ما